Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Fritidshem

Barn med språklig sårbarhet

2017-02-17 19:39 #0 av: Loris M

Jag skulle behöva komma i kontakt med skolor/fritidshem där det finns barn som är språkligt sårbara (språkstörning eller andra språkrelaterade svårigheter) och undrar om ni känner till en sådan? Det spelar ingen roll var i Sverige skolan finns. 

Tipsa gärna här i tråden eller skicka PM så jag kan ta kontakt med skolan. Jag är intresserad av barnens kommunikation och lärarnas arbetssätt. 

Edit. Det är barn som är 6-9 år gamla som jag är intresserad av.

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2017-02-17 20:28 #1 av: Thiah

Sorry, såg editen försent.
Jag har en snart 6 åring på förskola med problem men tyvärr ingen öslre.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.