Etikettövrigt
Kirya
2017-04-08 13:24

Odla med barnen

Undrar om ni vet om någon böna eller frö som man kan följa utvecklingen på relativt snabbt. Funderat på att odla med barnen, men som student har jag inte mycket tid. 1 månad eller mindre. Tips? :)

Enkreativsjäl

Lojs
2017-04-08 13:28

Krasse kanske, eller något annat som går att smaka på. Att sätta vitlöksklyftor är lite kul, av det som växer upp kan man klippa och ha på macka om man gillar vitlök, jag vet att jag odlade det till att göra mackor till mamma när jag var liten.
Man kan även sätta den gröna änden av morötter på ett fat vatten så växer det fort upp grönt, men det kan man inte göra så mycket med, mer än kanske mata någon kanin med. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

2017-04-08 13:32

Gula ärtor växer snabbt och ärtskott är så gott.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
2017-04-08 14:00

Bor du i hus eller lägenhet? Rädisor kommer ganska snabbt, men det kräver lite mer plats om man ska ha mer än 5.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

parsley
2017-04-08 15:08

Jag tänkte också säga ärtskott. De är lättodlade, växer relativt snabbt och är goda att äta. Solrosskott kan odlas på samma sätt, men jag tycker ärtskotten ger mer att äta.

Googla på odla rester av grönsaker, så hittar du en del tips.

2017-04-13 20:02

Vi gör ärtskott i burkar på borden som barnen sen får äta av. Även gräslök kommer ganska snabbt.