Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Litteratur

Era favorit barnböcker

2017-04-14 10:46 #0 av: Chilinöt

Det finns ju en uppsjö av bra barnböcker, men vilka är era favoriter?
Är även nyfiken på varför den intresserar er.

Anmäl
2017-04-14 11:13 #1 av: blodörn

Min är nog Karlsson på taket, mest pågrund av minnena. Mamma och pappa brukade turas om att läsa den för mig och min syster när vi skulle sova och jag kommer ihåg att mamma gillad den så mycket Hjärta

Anmäl
2017-04-14 14:24 #2 av: Loris M

Alfons är bäst tycker jag. GladJag gillade att läsa den för både mina egna och förskolebarn. Tycker om att den har förankring i verkligheten. En ensamstående pappa och sen en massa små bekymmer som för ett barn kan kännas stora och oövervinnliga. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2017-04-14 14:47 #3 av: Swadika

Tycker också Alfons, den är inte så lång heller att läsa så även de yngre barnen orkar lyssna på hela Glad 

Älskar även Astrid Lindgrens sagor, men de blir oftast lite för långa att läsa på min avdelning (1-3 år), det går med de som är 3 även om det för vissa ändå blir lite för långt. 

MVH Swadika
“Once you cared about a person, it was impossible to be logical about them anymore.”
- Stephenie Meyer

Anmäl
2017-04-16 06:38 #4 av: Thiah

Mina absoluta favoriter är boken och Gruffalon och den senare om hans barn Lill-Gruffalon.

Men läser annars gärna också Alfons och Pettsson böckerna.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2017-04-25 19:57 #5 av: Uppkatten

Snurran äter ketchup är en klar favorit Skrattar. Det finns även fler Snurran-böcker som jag bara älskar! Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.