Annons:
Etikettertipsinspiration
Läst 1632 ggr
Swadika
8/30/17, 5:42 PM

Tips på aktivitet till 2-åringar

Hej, jag har i skolarbete att göra en aktivitet på mitt jobb. Det kan vara vad som helst vilket troligtvis är varför jag har fastnat. Det ska gå att göra en planering, dokumentation och utvärdering. 

Det ska passa 4-5 stycken barn som är ~2 år. 
Gärna något där barnen få göra väldigt mycket så det inte är så mycket "vuxenstyrt"
Det får gärna vara något med rörelse eller skapande.

Någon som har något tips? 😃

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Loris M
9/1/17, 10:08 AM
#1

Synd att du inte fått några tips än. Jag tittar bara in snabbt, måste iväg, men det första jag tänkte på är olika vattenexperiment. Ex. att låta barnen testa vad som sjunker och vad som flyter brukar vara uppskattat. Ha lite olika saker i olika material som metall, plats, papper… och låt de testa sig fram. Du kan börja med två saker kanske där det ena flyter och det andra sjunker ex. mynt och fjäder. Sedan får de testa. Sådant är också lätt att dokumentera, ta bilder och fånga ev. samtal. De klara sig själva med att testa sig fram men du kan stötta när du ser att de blir fundersamma eller upptäcker något. 

Skriver mer när jag får en stund över. 🙂

[Thiah]
9/1/17, 7:02 PM
#2

Fingerfärg tillsammans på ett stort papper? Smakskola? Barnen får smaka på olika saker. Man kan ta hårda saker eller mjuka och känna olikheter. Vi har tex cornflakes, banan, citron mm.. som barnen får känna på och slicka/äta på.

Swadika
10/1/17, 5:54 PM
#3

Insåg att jag inte hade tackat för tipsen :) Nu blev det något helt annat som passar in i temat, men jag tar med mig tipsen till framtiden :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: