Etiketterbedömningdokumentation
6/28/15, 2:39 PM

Pedagogisk dokumentation

Anna Palmer, lektor i barn- och ungdomsvetenskap vid Stockholms universitet, framhåller pedagogisk dokumentation som ett arbetsverktyg för att följa upp, utvärdera och utveckla verksamheten. Hon menar också:

"- Det här arbetssättet går inte att plocka in hur som helst – det hänger ihop med hela kunskapsapparaten: kunskapssyn, arbetssätt, miljöer, barnsyn och förhållningssätt. Det handlar alltså inte om att sätta upp foton på en vägg och nöja sig där, påpekar Anna Palmer."

Till vänster (när ni kommer in via länken ovan) finns direkt länk till stödmaterialet "Uppföljning, utvärdering och utveckling".

9/23/15, 11:00 AM

Arbetar ni med pedagogisk dokumentation?

OberonsMatte
9/23/15, 12:18 PM

I ärlighetens namn måste jag tyvärr svara nej. Dokumentation - ja, men inte pedagogisk dokumentation.

Sajtvärd Katter iFokus