Etiketterskolaförskoleklass
2015-08-18 18:52

Lärarens brev till förstaårselever

"När det var dags för förstaårseleverna att börja i Wallbergsskolan i Halmstad fick de med sig ett brev hem från nya läraren Evelina. Till brevet fick eleverna ett gäng olika saker som enligt läraren förklarar hur det fungerar i skolan./…/När mamma Camilla Andersson, mamma till Ella, läste brevet började hon gråta. Hon lade upp en bild av brevet på Facebook och inlägget har i skrivande stund gillats över 16 000 gånger och delats drygt 6 000 gånger.

Läs hela brevet här! 🙂

OberonsMatte
2015-08-18 18:57

Jag läste  brevet på Aftonbladet alldeles nyss! Verkligen ett föredömligt sätt att välkomna nya små elever (och inte minst deras föräldrar) på!

Kommer inte ihåg om det framgick hur länge läraren har arbetat? Skulle inte förvåna mig om det är hennes första klass.

Sajtvärd Katter iFokus

Aleya
2015-08-18 19:00

Läste brevet och det var fint skrivet. Eloge

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

2015-08-18 19:03

#1 Visst är det underbart? Så enkelt men ändå kommer det säkert att påverka positivt både elever och föräldrar. Nu få de ju en fin bild av henne redan innan de träffats och det måste kännas otroligt bra och tryggt. Ett väldigt fyndigt sätt att skapa en god relation redan i starten.

Min första tanke var också att det var en ung lärare (här kom mina fördomar fram ☺️)

2015-08-18 19:09

Ja, det verkar som att det är hennes första klass, för så här står det i Aftonbladet

"Idén till brevet fick Evelina från en handledare hon haft under sin praktik.

– Jag ville att de skulle känna sig trygga när de skulle börja skolan, säger hon till Aftonbladet."

Aleya
2015-08-18 19:14

Kul idé med armbandet med. :) Om hon är ny hoppas jag att hon kan hålla samma glädje genom sina år som kommer komma i yrket

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

2015-08-18 19:19

#5 Det får vi hoppas! :)

OberonsMatte
2015-08-18 19:20

#5 Ja, jag hoppas att arbetssituationen och läraryrkets arbetsvilkor inte suger musten ur den här lärarens entusiasm och engagemang. Att ha tid och ork att göra det lilla extra betyder så mycket, både för eleverna och för läraren själv.

Sajtvärd Katter iFokus

Magi-cat
2015-08-19 10:39

Helt underbart…Tänkte också att det måste vara en ung lärares första klass, där hon, lite spänd och mycket förväntansfull, vill skapa en god grogrund från första början. Önskar att hon fortsätter i samma anda, att hon orkar, att arbetet bär frukt och att hon får mycket stöd när det blåser.

En eloge till henne och alla lärare som orkar göra det där lilla extra som betyder så mycket! 🌺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen