Annons:
Etiketterotdiverse
Läst 1794 ggr
Loris M
8/31/15, 2:48 PM

Glass som inte smälter

"Glass som inte smälter under soliga dagar låter kanske som en dröm. Men det kan bli verklighet inom tre till fem år, hävdar brittiska forskare som upptäckt ett protein som gör glassen mer motståndskraftig mot värme." 

Källa

Annons:
Loris M
8/31/15, 3:12 PM
#1

Jag kanske borde tillägga att min glass hinner aldrig smälta. 😎 Men det är nog värre för barnen.

johan
9/1/15, 12:44 PM
#2

Det är som Willy Wonkas chokladglass. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Loris M
9/1/15, 12:57 PM
#3

#2 Just det! Det var ju Willy Wonka som uppfann den först! Och så kommer de och påstår att det var ett gäng brittiska forskare. 😃 Få se hur länge det dröjer innan forskare gör gör anspråk på Willy Wonkas idé om tuggummi som inte tappar smaken. 😉

AnnaFagerell
9/2/15, 10:46 AM
#4

Vill vi ha ännu mer tillsatser?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Loris M
9/2/15, 4:55 PM
#5

#4 Du får gärna utveckla din kommentar. Men man kan ju välja bort att äta icke smältande glass.

AnnaFagerell
9/2/15, 8:23 PM
#6

Trodde vi skulle försöka komma ifrån att stoppa i onaturliga tillsatser i våra livsmedel. Finns gott om E nummer och diverse tillsatser för att ex göra att mat håller längre osv att vi nog inte behöver nåt som gör glassen osmältbar.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annons:
Loris M
9/2/15, 8:40 PM
#7

#6 Visst är det så och jag kan också tycka (även om idén är häftig) att det kanske inte är helt nödvändigt med en sådan glass. Sedan kan man tänka att vi redan stoppar i oss en massa tillsatser även när vi äter vanlig glass. Det är kanske inte bra att man börjar bli van och inte ens reagerar när det blir ännu fler. Men hur ska man undvika det? Här står det att:

 "Trots att det bara behövs fyra ingredienser för att göra vanlig vaniljglass, innehåller många glassförpackningar betydligt mer än så. Det visar SVT:s kartläggning av 14 vaniljglasspaket." 

Källa

AnnaFagerell
9/3/15, 3:04 PM
#8

# ja det är skrämmande redan där

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: