Etikettövrigt
9/10/15, 9:06 AM

Tygisar på förskola?

Får man använda tygisar (tygblöjor) på ens barn på förskolan?

Vi använder ju tygblöjor, och även om hon redan är jätteduktig på att gå på potta vet jag inte om hon kommer att vara blöjfri då vi börjar i förskolan.

Får man ha tygblöjor? När mina yngre kusiner gick på dagis (som det hette då) så gick det men vi ska vara dom enda i kommunen som använder tygblöjor så dte kan ju inte räknas som vanligt.

9/10/15, 9:39 AM

Det var en bra fråga! Men under alla år som jag arbetat på förskolan så har ingen någonsin ställt samma fråga, så jag skulle nog säga att det inte är så vanligt. Men eftersom det är ni föräldrar som tar med er egna blöjor så tycker inte jag att det borde vara några problem. Visserligen är det kanske kanske lite mera omständligt än med vanliga blöjor, men det går säkert.

Hoppas att det finns någon här som har erfarenhet av tygblöjor.

Pialinn
9/10/15, 9:40 AM

Kan du inte prata med förskolan hur dom ställer sej till tygblöjor?

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

9/10/15, 9:50 AM

#2 Det blir det nog så småningom men skulle det bli tvärnej här på sidan kanske vi skulle överväga inskolning först då hon är blöjfri tex.

OberonsMatte
9/10/15, 10:45 AM

Jag har varit på en förskola där det fanns barn med tygblöjor och det funkade fint.

Sajtvärd Katter iFokus

9/10/15, 10:49 AM

#4 Kul

Magi-cat
9/17/15, 3:54 PM

Det är nog olika. Men på en förskola jag har sett fungerar det fint med tygblöjning efter att personalen fått en liten introduktion. Har de ingen erfarenhet av tygblöjor själva så kanske de verkar tveksamma i början, men kan ändra sig efter att ha sett hur enkelt det är och hur bra det fungerar. 👍

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen