Etiketterledningorganisation
Läst 2012 ggr
9/21/15, 7:30 AM

Om du hade ett trollspö...

… och kunde förändra något på din arbetsplats, vad skulle det vara?

Nu tänker jag på olika ramfaktorer och saker som du önskar att du kunde förändra för att kunna göra ett bättre jobb och/eller trivas mer, men som ligger utanför ditt ansvar. Eller som du direkt inte kan påverka.

OberonsMatte
9/21/15, 11:24 AM

Ja, tänk om man hade ett trollspö! Det första jag skulle se till är att skriva in maxgräns för gruppstorlek och minimigräns för personaltäthet, (utifrån barnens åldrar) i skollagen . Som det är nu fungerar det inte alls och kan skilja sig väldigt mycket från förskola till förskola och även från år till år.

Sajtvärd Katter iFokus

11/29/15, 7:33 AM

#1 Skolinspektionen kommer att göra granskningar av förskolan och titta bl.a. på samspelet mellan bemanning och gruppstorlek. Förhoppningsvis kan det i längden leda till förändringar.

Just nu önskar jag att kunde pausa tiden när jag vill så jag hinner med allt jag vill och måste göra.  Men en mera rimlig önskan är att få mera tid av arbetsgivaren till att utföra de uppgifter jag vanligtvis har.