Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Undervisning i förskolan Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Traditioner och firande

World Theacher´s Day

2015-10-06 16:15 #0 av: Loris M

Grattis i efterskott till alla lärare oavsett om ni jobbar i förskolan, skolan eller i någon annan skolform! PartajarBlomma

Nu får jag skämmas lite. För två dagar sedan uppmärksammade jag både kanelbullens- och djurens dag. Men igår glömde jag lärare. GeneradIgår var det nämligen World Theacher´s Day. Glad Visserligen är det inget som firas något storslaget i Sverige men i många andra länder är läraryrket fortfarande ett attraktivt yrke och lärare uppmärksammas på sin dag inte minst av elever. 

"Den femte oktober varje år sedan 1994 firas World Teacher’s Day. Dagen instiftades av UNESCO och uppmärksammas av medlemsorganisationer i Educational International (EI). I år är temat ”Stärk lärarna för att kunna bygga hållbarare samhällen". Tanken är att uppmärksammar lärare och deras viktiga roll för att alla barn och ungdomar ska få den utbildning de har rätt till" Källa 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2015-10-06 18:58 #1 av: Magi-cat

Grattis alla lärare! Ni är verkligen viktiga! PresentTårtaBallongSol

"Freden måste komma först. Gör den inte det min vän, kommer inget efter den." (Tage D.) 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.