Annons:
Etikettföräldrasamverkan
Läst 2085 ggr
Loris M
2015-10-31 14:43

Föräldern hyllar förskolepedagoger

"För en vecka sedan kom Johan Nilsson, 43, på att han ville säga ett rejält tack till sina barns förskolepersonal. Han skrev några vänliga ord till dem på Facebook. Nu delas hans hyllning av tiotusentals människor. 

– Jag har som många andra tagit förskolan för given men just den här morgonen kände jag det när jag satte mig i bilen. De som jobbar på förskolan är ju alltid där för våra barn. Vad som än händer och de träffar barnen oftare än vi själva gör. Många av oss ser dem säkert som nannys eller barnpassare. Men de är ju superhjältar, säger Johan Nilsson. 

I inlägget föreslår han också flera förbättringar för förskolepersonalen, som kommunerna skulle kunna göra: Högre lön, slopad karensdag, betalda arbetskläder." 

Hans Facebook inlägg har uppmärksammats av Eskilstuna-kuriren som även publicerar hela hans inlägg. Sådana föräldrar gillar vi! 🙂

Annons:
Tride
2015-10-31 14:49
#1

Fint! De allra flesta som jobbar med barn gör det just av kärlek till barn.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Loris M
2015-10-31 15:05
#2

#1 Exakt! Man blir inte direkt rik av att välja detta yrke med tanke på då låga lönerna. Arbetsbelastning och krav är stora och därför betyder uppskattning från föräldrar och framförallt barn, otroligt mycket. Då känner man (jag) att det är värt det! ❤️

Upp till toppen
Annons: