Annons:
Etikettinfo-från-admin
Läst 1969 ggr
Loris M
2015-11-22 19:27

Anonym funktion borttagen!

Jag har precis tagit bort funktionen som gör att ni kan skriva inlägg anonymt. Anledningen är att det finns ett antal personer som följer mig från sajt till sajt där jag skriver och röstar bort mina inlägg oavsett vad dessa handlar om. Under de senaste dagarna har jag skrivit ett antal inlägg som handlar om rasism och främlingsfientlighet och jag visar tydligt att jag tar avstånd från dessa. Något som alla som jobbar inom utbildningsväsendet borde och ska göra. 

Jag vet att det inte uppskattas av alla och därför har nu de flesta inlägg jag skrivit här på sajten samt på sajten där jag är Medarbetare, anmälts. Det finns även personer som trollat och skrivit anonyma inlägg. 

Jag kommer att tillåta anonym funktionen igen när dessa personer lekt färdigt. Hoppas att ni har överseende med det. Skulle det var så att det finns något som ni vill ta upp anonymt, kan ni alltid PM-a till mig så startar jag en tråd om det.

Till dig som anmäler mina inlägg,

Jag tänker inte lägga så mycket mer energi på dig än jag gör här och nu. Jag har höjt värdena för mig så det i princip blir omöjligt att rösta bort mina inlägg. Eftersom du tydligen inte verkar ha ett liv eller någon annan sysselsättning så får du leka så länge du orkar. Jag hoppas också att du hittar något mera meningsfullt i ditt liv!  Önskar dig allt gott! 🌺

Edit. Så bra! Ser att du redan läst mitt inlägg. Det är nämligen anmält. 😴

Annons:
[NeferNefer]
2015-11-22 19:32
#1

Bra 👍🌺Skönt att slippa läsa trollinlägg, men synd att en eller ett par sorgliga individer ska förstöra för seriösa personer som kan behöva skriva anonyma inlägg.

annia1
2015-11-22 19:51
#2

Loris M jag såg tråden uppe till höger. Men det verkar som du missförstått anonymitetsfunktionen. 

Du kan inte stänga anonymitetsfunktionen och därmed se vilka som anmäler. Den funktion du stängt av är att kunna skriva anonymt och de två har inget med varandra att göra.

Alla som har Insider och läser här inne kan anmäla inlägg och du kan inte vem som anmält det kan ingen värd. Så att ta bort anonymitetsfunktionen hjälper inte ett skvatt mot anmälningarna. Så du får aldrig bort anmälningar genom att stänga av möjligheten att skriva anonymt.

.

Loris M
2015-11-22 20:00
#3

#2 Det förstår jag. Jag har inte heller sagt något annat. Jag vet vad funktionen är till för och jag vet också att jag inte kan se vem som anmäler. Jag behöver inte få bort anmälningar då jag höjt mina värden som sagt. Men jag förhindrar de som trollar på sajten att nyttja  anonym funktionen och det är det jag vill.

annia1
2015-11-22 20:04
#4

Ok då är det jag som missförstått dig, för jag ser ingen anledning att ta upp anmälningar i samband med borttagande av anonymitetsfunktionen. Då de inte har med varandra att göra.

.

Loris M
2015-11-22 20:04
#5

#2 Eller så har jag missförstått dig, men jag ser ingen anledning att ta upp anmälningar i samband med anonymitetsfunktionen.

Jag vet att det kan vara svårt få utomstående att se samband men de som det är avsett för har både läst och förstått. Det är också det jag vill. Det dröjde bara någon minut innan #0 i denna tråd anmäldes. Då vet jag att dem som har detta märkliga beteende har läst mitt inlägg.

annia1
2015-11-22 20:50
#6

Ja, du fick reaktion och det säger sig självt. De som anmäler är sannolikt fullt medvetna om hur systemet funkar för det har skrivits antal gånger på olika sajter (inkl support) att värdar kan sätta anmälningssystemet ur funktion om dom vill, så deras syfte är inte att få bort inläggen utan deras syfte är att reta upp dig/er. 

Finns ett talesätt. Föd inte trollen, men det är precis det du och några andra gör när ni skriver att era inlägg blivit anmälda. Ni reagerar precis som dom vill. 

Och egentligen samma sak nu när du tog anmälningar i samband med borttagande av anonymitetsfunktionen så gav du dom bränsle, att dom kan reta upp dig.

Det bästa hade varit om ni inte klagat över anmälningarna för då hade de sannolikt redan slutat eftersom dom inte fått nån reaktion, men dom nu vet att dom kan reta upp er så är det väl tveksamt om dom slutar.

Att ta bort anonymitetsfunktionen för att den missbrukas det har även andra sajter gjort så det är inget som nån lägger vikt vid. Inte ens trollen.

.

Annons:
Loris M
2015-11-22 21:00
#7

#6 Ja, jag vet att jag nu matade trollen. Men som jag skriver i #0 så tänker jag inte lägga mer vikt vid det här. Låt dem anmäla bäst de vill! Jag tänker inte ens titta mer om inläggen är anmälda eller inte. Det finns ingen anledning när de inte kan röstas bort.

Jag ville ändå informera mina medlemmar varför jag tar bort funktionen och samtidigt mina förföljare att jag uppmärksammat dem men att jag inte kommer låta dem reta upp mig mer. Men jag förstår absolut vad du menar.

Sollar
2015-11-23 00:02
#8

Det är lite synd att ingen någonsin träder fram som håller på med anmälningar, hade varit lite intressant att veta hur man tänker och vad man får ut av det.

Jag har ingen direkt koppling till förskolan men läser lite här inne nån gång ibland ändå, så tänkte bara passa på att säga att det är verkligen kanonbra att du som jobbar med barn verkar så mot rasism och främlingsfientlighet.

Loris M
2015-11-23 09:10
#9

#8 Tack snälla för din respons! 🌺

Ja, jag tycker att det är viktigt att ta ställning. Det finns väl knappast längre någon förskola där det är enbart  barn med svensk bakgrund. För barnen är det inget konstigt. De gör inte skillnad. Om någon inte kan svenska så hittar barnen snabbt ett annat sätt att kommunicera och det är inte mer med det. jag önskar många gånger att vi vuxna var mera lika barnen i synsättet.

Magi-cat
2015-11-23 09:18
#10

Det är sant, barnen är suveräna på att leka tillsammans, inte bryr de sig om språk eller bakgrund!

Tack för att förskola och skola tar ställning och att den här sajten följer upp det!🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sollar
2015-11-23 18:17
#11

Ja vi har definitivt en del att lära av barnen, eller en del att minnas.🙂

Aleya
2015-11-28 09:25
#12

Tråkigt att det blivit så. Men hoppas att det löser sig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Loris M
2015-11-28 09:28
#13

#12 Tack! Ja, det är alltid tråkigt när ett fåtal personer sabbar för alla andra, men jag återinför funktionen så fort jag ser att personer tröttnat på att anmäla.

Annons:
Aleya
2015-11-28 09:34
#14

#13 låter bra. För detta är en sajt som är trevlig att vara på

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: