Annons:
Etiketterotdiverse
Läst 1409 ggr
VildaVittra
12/12/15, 8:39 PM

Servera svegansk mat på förskolan?

Det vore ju drömmen. Kom in och läs om sveganism på http://svegan.ifokus.se/.

Välkomna!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Loris M
12/12/15, 8:43 PM
#1

Lycka till med sajten, den behövs! 

På mina barns förskola serverades färdigstekta pannkakor från Tyskland och kyckling från Thailand, för att ta bara två exempel. Det var billigare, var kommunens argument. Helt vansinnigt.

VildaVittra
12/12/15, 8:47 PM
#2

Tack! Och ja, det är helt vansinnigt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Stallmima
12/12/15, 10:00 PM
#3

Lite off topic!!  #1 Hur fasiken kan importerade pannkakor vara billigare med transport till sverige??  Fattar inte  🤔

Loris M
12/12/15, 10:05 PM
#4

#1 Nej, jag fattar inte heller. Vi var några föräldrar som gick ihop och krävde av förskolechefen att berätta var maten kom ifrån (maten var mest halvfabrikat) och vi blev helt chockade när vi efter mycket krångel och protester till slut fick listor med ingredienser och matens ursprung.

OberonsMatte
12/13/15, 7:50 AM
#5

På senare år har det blivit allt viktigare för föräldrar var förskolans mat kommer ifrån, vad den innehåller och hur den produceras. Det är en jättestor skillnad idag jämfört med för 25 år sedan när jag började arbeta i förskolan.

Att man i hög grad väljer ekologiska och närproducerade alternativ är också något som förskolorna själva ofta framhäver.

Sajtvärd Katter iFokus

Upp till toppen
Annons: