Etikettarbetsmiljö
1/4/16, 7:47 PM

Att gå på förskolan kan vara riskfyllt

"Ett tvåårigt förskolebarn tappades bort och hittades av en bilist ute på Amiralsgatan.Nu har Malmöförskolornas rutiner och krisplaner granskats.Och det ser inte bra ut…

För att inte fler barn ska tappas bort har förskoleförvaltningen granskat 40 slumpvis utvalda förskolor. Förskolorna har fått svara på om de har tydliga rutiner för när barnen är utomhus, om det finns rutiner för tillsyn och uppsikt och om de har en krisplan om ett barn skulle försvinna.Resultatet visar att förskolebarn mycket väl skulle kunna försvinna igen. 10 av de 40 granskade förskolorna, alltså 25 procent, saknar nämligen någon eller några av de rutiner som förskoleförvaltningen kräver."

Källa

[NeferNefer]
1/4/16, 9:44 PM

Det var obehagligt att höra 😮

Tride
1/5/16, 4:21 PM

Otäckt. Det alltid skrämmande när barn inte får den omsorg och uppmärksamhet de behöver, inte minst för sin säkerhet.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen