Etikettarbetsmiljö
2/2/16, 10:45 AM

Bajs och kanyler på förskolans gård

"Kanyler i sandlådan, människoavföring och sönderkarvade möbler. Så ser det enligt Göran Lundberg ut på flera av kommunens förskolegårdar. Därför sätter man nu upp Enskilt område-skyltar på samtliga förskolor.

– Det ger oss rätt att avhysa obehöriga. Lämnar de inte platsen kan vi tillkalla polis, säger Göran Lundberg som menar att den nuvarande situationen är ohållbar.

Flera förskolor har problem med ungdomsgäng som orsakar skadegörelse under stängningstid. Gårdarna används som rastplats för hundar, och sopberg efter grillfester är vanligt förekommande.

– Det är tråkigt för barnen och kostar mycket pengar säger Göran Lundberg, och berättar att personalen får ägna timmar åt att städa varje vecka. Tid de skulle kunna vara med barnen."

Källa

[NeferNefer]
2/2/16, 10:55 AM

😕Ibland blir jag väldigt trött på människor …

Magi-cat
2/2/16, 10:57 AM

" personalen får ägna timmar åt att städa varje vecka. Tid de skulle kunna vara med barnen."

Fy…😕 Och så riskerna med kanyler i sandlådan….😮

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

2/2/16, 11:03 AM

Japp, det kan också ingå i arbetsuppgifterna.😐 Jag förundras över hur en del tänker. Eller inte tänker alls. Att det är barnen som leker på gården och kan göra sig illa tänker de inte på. Att de dessutom öppnar grinden och går in på gården som om det var en allmän plats  fattar jag inte heller. Det har hänt många gånger att vi eller barnen hittade bajs i sandlådan för att någon rastat sina hundar under helgen.