Etiketterbarns-rättigheterdelaktighetdemokrati
vallhund
2/12/16, 6:23 PM

Förskolor i regnbågsparader?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

2/12/16, 6:53 PM

Svarade precis i den tråden och jag tycker att texten är väldigt illa skriven. Det är väl klart att vi ska engagera oss i frågor som rör alla människors lika värde. Oavsett om det gäller sexuell läggning, kulturell eller etnisk bakgrund eller något annat. När någon diskrimineras så måste vi reagera och visa vårt stöd.

Många gånger när jag jobbade i förskolan blev jag rörd till tårar av barnens medmänsklighet och förståelse när det kommer till andra som inte är "som vi". Många gånger har jag tänkt, tänk om vi vuxna var mer lika barn!

tarantass
2/14/16, 4:25 PM

Minns hur jag för inte så länge sedan blev åthutad och sedd mörkt på när jag i förbigående, i något sammanhang som det var en nödvändig pusselbit för att förstå, omnämnde några som "homosexuella" för ett par barn. De undrade vad det var, så jag började säga något i stil med "det är folk som helst blir kära i andra av samma …"

Föräldrarna, öppet heterosexuella liksom alla andra som var öppet -sexuella i deras bekantskapskrets, var progressiva människor som "absolut inte hade något mot homosexuella" och aldrig skulle ha medvetet särbehandlat någon de visste var det, men förklarade för mig sedan barnen hade försvunnit att de ville skydda barnen mot sådant de var för små för.

Inbilla sig att fördomsfrihet skulle komma automatiskt tillsammans med annan normal hyfs på något sätt, jo minsann…

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

2/14/16, 6:11 PM

#2 Ja, en del tycker att barn borde skyddas från allt möjligt. Alfons Åberg och hans monster, krigslekar, datorer och slutligen homosexuella. För att de är för små för att förstå. Tänk att vi underskattar barnen så.