Etikettföräldrasamverkan
2/17/16, 2:37 PM

Rök inte cannabis när du lämnar barn!

Sådana uppmaningar är inte vanliga på svenska förskolor och skolor (vad jag vet), men däremot i England.

"Föräldrar, försök låta bli att röka cannabis när ni lämnar och hämtar era barn på skolan.

Det är innebörden i ett något ovanligt brev som en lågstadieskola i brittiska Manchester känt sig tvungen att skicka till barnens föräldrar. /…/

Den senaste månaden har flera engelska skolor skickat udda brev till föräldrarna. I januari uppmanade en rektor föräldrarna att lämna pyjamasen hemma när de lämnar och hämtar sina barn, och en annan skola vädjade till föräldrarna att inte låta barnen kissa på skolgården."

Källa

Däremot vet jag att även vi i förskolan är "duktiga på" att skicka ut brev med uppmaningar eller sätta upp lappar i förskolans lokaler eller utomhus, som: Stäng grinden! Ta av dig skorna här! Vänta utanför, vi äter! o.s.v.

Har ni fått hem någon gång ett brev med någon udda uppmaning eller sett lite udda/irriterande skyltar på förskolor?

VildaVittra
2/17/16, 2:46 PM

Fan vad tråkigt! Vad ska man röka då? 🤪

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
2/17/16, 2:58 PM

#1 Synd att man inte får illustrera med andras bilder då o då.

😂

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

2/17/16, 7:19 PM

😂