Annons:
Etikettövrigt
Läst 982 ggr
Loris M
2016-02-18 18:49

Fantasilösa förskolepedagoger

Nu menar inte jag att vi är fantasilösa rent generellt. Det vore ju förödande med tanke på att vi har ett arbete som kräver stor kreativitet. 😃Men när det kommer till att hitta på ett namn till sina egna förskoleavdelningar så är vi verkligen helt fantasilösa. Det var för några år sedan som en tidning (tror jag) hade gjort en undersökning och tittat på vad förskoleavdelningar heter. Det visade sig att de flesta avdelningar över hela landet har ungefär samma  namn. Som ex. Ekorren, kotten, fjärilen, stubben, daggmasken, myggan, solstrålen, smultronen….. ja, ni fattar säkert. 😃Antigen växter, träd, eller djur. Något annat som är populärt är Astrid Lindgren (Så klart! ❤️) och det finns många avdelningar som heter Katthult, Lönneberga eller liknande.  

Tycker ni att det stämmer in på era förskolor och er själva? Med andra ord, saknar ni fantasi när det kommer till att hitta på ett namn? 🙂

Annons:
MelodyX
2016-02-18 18:56
#1

Japp. Blommor och väderfenomen är det som gäller här 😉

MelodyX
2016-02-18 18:57
#2

Båda svenska förskolorna förresten, i två olika kommuner, har faktiskt haft nästan samma namn på avdelningarna 😂

Loris M
2016-02-18 19:04
#3

Jag misstänkte det nästan! 😃

Upp till toppen
Annons: