Etiketterledningorganisation
2016-02-22 18:12

Krisen och lösningen - en jätteförskola!

Ärligt talat så vet jag inte riktigt vad jag tycker om det här - en förskola för 500 barn! 🤔

"I jakten efter lösningar reste en delegation från förskoleförvaltningen i höstas till Norge. Detta för att besöka Nordens kanske största förskola, Margarinfabriken. Förskoledirektör Andreas Norbrant åkte till Norge, tillsammans med förskoleförvaltningens kvalitets- och myndighetschef Ana Maria Deliv. De två besökte förskolan Margarinfabriken, med trettio avdelningar och plats för 500 barn på 4 212 kvadratmeter.

Förskolan ryms på tre våningar, med bland annat teatersal, kreativ verkstad, gymnastiksal, klätterrum, mediarum, vattenrum och ett stort uteområde."

Källa

Magi-cat
2016-02-23 15:00

Två saker: 1. "Kris" ska lösas i jätteförskola. Det är alltså inte barnens bästa som driver fram det eller väl underbyggd pedagogik, utan "kris".

2. " teatersal, kreativ verkstad, gymnastiksal, klätterrum, mediarum, vattenrum och ett stort uteområde"

Det låter mer som ett lekland…Kul grej någon gång, men för jämnan?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen