Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Undervisning i förskolan Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Specialpedagogik

Rocka sockorna på World Down Syndrome Day

2016-03-20 10:42 #0 av: Loris M

Imorgon är det World Down Syndrome Day och i Sverige uppmärksammades och hyllades olikheter förra året genom ett evenemang arrangerat av elvaåriga Nathea Anemyr. Imorgon har ni chansen att vara med! Hjärta

"Elvaåriga Nathea Anemyrs storasyster Noelle har Downs syndrom. Och för att hylla olikheter valde Nathea Anemyr, som bor i Storebro, att anordna evenemanget "Rocka sockorna" förra året. På den internationella Downs syndromdagen uppmanade hon människor att ha olikfärgade strumpor – för att helt enkelt hylla mångfald och olikheter. 

Det blev, minst sagt, en succé. Närmare 300 000 hoppade på tåget och körde två olika strumpor dagen till ära. På torsdagen startade Nathea årets evenemang – och på mindre än 24 timmar hade 13 000 personer meddelat att de tänker rocka sockorna i år igen."

Källa 

Här kan ni läsa om World Down Syndrome Day.

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-03-20 10:46 #1 av: [NeferNefer]

Redan idag har jag olika strumpor på fötterna. Jag ska ha det i morgon också. Tummen upp

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-03-20 10:48 #2 av: Aleya

Kan inte ha olika strumpor på mitt jobb. Men stödjer detta utan olika sockar. Glad

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl
2016-03-20 10:48 #3 av: Loris M

Tummen uppHjärta

Anmäl
2016-03-20 22:16 #4 av: MelodyX

Toppen att det var imorgon för alla likafärgade sockor till ungarna är i tvättmaskinen, behöver jag inte skämmas över att dra på dem olika 

Anmäl
2016-03-20 22:17 #5 av: Loris M

Skrattar

Anmäl
2016-03-20 22:38 #6 av: MelodyX

Och så insåg jag att det var idag??? Jisses vad dumt. Nu har jag inget att skylla på imorgon.Funderar

Anmäl
2016-03-20 22:45 #7 av: MelodyX

Inser att jag är dagvild, är dags att gå och sova nu. Det ÄR ju imorgon. God natt.

Anmäl
2016-03-21 07:37 #8 av: Loris M

Ja, nu är det imorgon. YrarDet kan bli lite förvirrat när man skriver så sent. Skrattar

Anmäl
2016-03-21 07:49 #9 av: [NeferNefer]

SkrattarOlika färger, jajamensan!

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-03-21 20:33 #10 av: Sagolikt

Missade att det var idag. Missade även Earth Hour i lördags. Får ta nya tag 2017.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.