Etiketterledningorganisation
2016-03-22 15:34

Indraget tillstånd för en montessoriförskola

Tillståndet drogs in p.g.a. att det saknas legitimerade förskollärare.

"I maj förra året fattade barn- och utbildningsnämnden i Helsingborgs kommun beslut om att återkalla Ramlösa Montessoriförskolas godkännande och rätt till bidrag. Detta eftersom förskolan saknade legitimerad förskollärare.

Ramlösa Montessoriförskola AB överklagade kommunens beslut till Förvaltningsrätten i Malmö som nu har slagit fast att barn- och utbildningsnämnden hade fog för sitt beslut.

– Jag vågar inte säga om detta är första gången som ett sådant ärende har avgjorts i domstol men det är i alla fall ett av få fall där en förskolas tillstånd dragits in för att det finns för få förskollärare, ­säger Eva-Lena Arefäll, ut­redare på Sveriges Kommuner och Landsting."

Magi-cat
2016-03-23 08:26

Tydligen ska verksamheten drivas vidare som "pedagogisk omsorg" istället?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen