Annons:
Etikettföräldrasamverkan
Läst 1857 ggr
Loris M
2016-03-24 20:30

Skola vaccinerade trots föräldrarnas NEJ

"När barnen skulle vaccineras mot röda hund och mässling behövde skolan föräldrarnas samtycke. Den åttaårige pojkens föräldrar sa nej.

– Det finns flera anledningar, en av dem är att vår son har haft problem med bland annat magen sedan han var spädbarn, säger mamman till Kvällsposten.

►LÄS MER: Myndighet vill vaccinera flera

Men på väg hem från skolan den dagen berättade sonen att armen ömmade. Då förstod mamman att han ändå vaccinerats."

Källa

Annons:
tlover
2016-03-24 21:33
#1

😮 Det kan ju vara farligt rent, tex om barnet skulle ha äggallergi. Att skylla på att man såg fel i papperna går ju inte när det gäller sånt här.

l'm back

Stallmima
2016-03-24 21:47
#2

Hoppas någon ansvarig ställs till svars för detta!

[Thiah]
2016-03-25 11:08
#3

Vad hemskt! Vilket övergrepp mot familjen.

Chilinöt
2016-03-25 21:24
#4

Usch! Påminner mig om när jag gick på lågstadiet och mina föräldrar sa nej till att jag skulle bli vaccinerad. Sjuksystern försökte ändå få mig att göra det och jag var tvungen att ringa hem till min mamma för att försäkra att jag verkligen inte skulle ta den. Sedan kom sjuksystern in i klassrummet på lektionstid och berättade för hela klassen varför det är är dumt att jag inte vaccinerades. Jag var väl 10år kanske. Mådde jättedåligt över den händelsen länge.

Loris M
2016-03-26 07:51
#5

#4 Men gud vad hemsk! 😮Tänk att man kan komma på en sådan dum idé utan att tänka på hur fruktansvärt utsatt du måste ha känt dig. Förstår att du mådde dåligt. Fick dina föräldrar veta om det?

Chilinöt
2016-03-26 11:47
#6

#5 Ja, men jag kom inte ihåg om de pratade med sjuksystern eller inte. Hoppas de gjorde det i alla fall.

Annons:
Upp till toppen
Annons: