Etiketterskolaförskoleklass
4/8/16, 7:46 PM

Rosengårdsskola får beröm av Skolinspektionen

När Malmö, Rosengård och Rosengårdsskola nämns så är det oftast i negativa ordalag. Därför känns det roligt att läsa att Rosengårdsskola fått beröm från Skolinspektionen som granskat deras arbete med extra anpassningar när det gäller elev som har funktionsnedsättningar. Kul!

"Det handlar om hur varje elev får stöd utifrån sitt behov inom ramen för den vanliga undervisningen. Det kan exempelvis innebära att eleven får visuella hjälpmedel eller hörselkåpor för att klara sig bättre i klassrummet.

Rosengårdsskolan får godkänt med mycket fina omdömen i Skolinspektionens granskningsbeslut. "Skolans arbete med extra anpassningar är sådana att eleverna ges förutsättningar att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling", skriver Skolinspektionen sammanfattningsvis.

Undervisningsrådet Thomas Nilsson som gjorde granskningen är imponerad.

– Rosengårdsskolan är ett bra exempel på hur undervisningen ska genomföras med extra anpassning, säger han."

[NeferNefer]
4/8/16, 7:55 PM