Etikettvärdegrundsfrågor
2016-04-15 19:30

Slog ett barn på föskolan

"En outbildad anställd i Umeå slog ett förskolebarn. Nu anmäler mamman händelsen. Enligt mammans anmälan till Skolinspektionen har en anställd på förskolan blivit arg på tre barn som bråkat och sedan slagit till ett av barnen.

Barnen berättade för en annan i personalen, men enligt anmälan tog inte personalen händelsen på allvar på grund av att ”ingen kom gråtandes och röd om kinden”. Den anställde är enligt anmälan 19 år och har ingen utbildning eller erfarenhet av arbete på förskola. Hen ska senare ha erkänt händelsen för rektorn."

Källa

2016-04-15 19:35

😮Vad nu, måste barnen komma gråtande och röda om kinden för att bli trodda? Tänk om någon slår ett barn på ett annat ställe än på kinden då, som på armen eller över skallen, hur ska de då bli trodda? Vilket konstigt sätt att resonera 😡

2016-04-15 19:41

Det är helt ofattbart. Man står och häpnar. Inte nog med att barnen får dras med en som inte borde jobba med barn utan de tas inte heller på allvar av sina knäppa fröknar. 😕

2016-04-15 19:43

Mycket tråkigt. Undrar vad det ger för signaler till de här barnen, att de vuxna som ska ta hand om dem på dagarna tror att de ljuger? 😕Känner de sig respekterade och sedda?

2016-04-15 19:46

Vad gäller 19-åringen förutsätter jag att hen inte får jobba på förskola mer. Jag föreställer mig att hen själv är uppfostrad på det sättet (jag kan inte komma på någon annan rimlig förklaring till att hen valde att slå till barnet), vilket är trist på alla sätt och vis, men det ska verkligen inte gå ut över andra barn.

Magi-cat
2016-04-16 10:22

Fy vad tråkigt. 😕

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen