Etikettertipsinspiration
4/16/16, 8:30 AM

Möta barn på flykt

UNICEF har nyligen publicerat en handbok som vänder sig till alla som på något sätt kommer i kontakt med barn på flykt. Den kan laddas ner eller beställas kostnadsfritt.

"Det här är en bok för dig som möter barn på flykt. Som engagerad medmänniska, god man eller särskilt förordnad vårdnadshavare. Som volontär knuten till en organisation, kyrka eller annat trossamfund. Som personal vid ett boende. Som anställd inom förskolan, skolan eller hälso- och sjukvården. Eller som studerande vid en utbildning för arbete med barn.

Handboken har tagits fram som ett konkret och praktiskt verktyg för att på bästa sätt kunna tillgodose barnens rättigheter. Vår förhoppning är att handboken blir ett redskap vid mötet med barn på flykt, där förhållningssättet är att se varje enskilt barn."

Här kan ni ladda ner handboken!

Chilinöt
4/16/16, 4:09 PM

Men vad bra :) Ska jag absolut läsa!