Etikettföräldrasamverkan
4/18/16, 7:57 PM

Det här älskar vi hos er föräldrar!

Jag skrev precis ett inlägg om saker som förskolepedagoger stör sig på hos er föräldrar. Nu kommer en annan synvinkel - vad vi älskar hos er, sammanfattat av Kajsa-Maria Carlsson:

"Att ni är engagerade och nyfikna på vad ert barn gjort under dagen på förskolan.

• När ni säger att vi gör ett bra jobb.

• Att ni ringer och berättar om ni råkar bli lite sena, så vi kan informera ditt barn och slippa oro.

• Att ni med utländsk bakgrund delar med er av era livshistorier och erfarenheter från andra länder.

• Att vi har er tillit att ta hand om det käraste ni har.

• Att ni ser oss som professionella Pedagoger.

• Att ni delar med er av kunskap i projekt/teman.

• Att ni ger all er tid till ert barn när ni hämtar samt lyssnar och tittar på vad vi gjort under dagen.

• Att ni berättar för oss Pedagoger om vad barnen berättar hemma om förskolan som kan vara allt från läskiga, mörka toaletter till snigeln vi såg i gräset och som fortsatte till ett projekt om sniglar, att de lärt sig räkna.

• Att utan föräldrar hade det inte funnits några barn och utan barn hade inte världens bästa jobb funnits!" 👍

Källa

[NeferNefer]
4/19/16, 10:30 AM

❤️Härligt! 👍

[Devya]
4/23/16, 11:17 AM

Personligen älskar jag de föräldrar som förstår att deras barn är inte alltid så oskyldiga som de försöker framställa sig själva. :)

Chilinöt
4/23/16, 12:17 PM

Jag älskar när föräldrar tar sig tid när de hämtar sina barn. En del Pedagoger vill att de ska ta barnen och gå, vilket jag tycker är jättetråkigt. Jag tycker det är trevligt när föräldrarna kommer in bara en kort stund och tittar på vad barnen gör och har gjort under dagen och ser till att barnen avslutar vad de håller på med på ett bra sätt.