Annons:
Etikettertipsinspiration
Läst 3347 ggr
Eda
2016-05-02 11:29

Hjälpmedel - rita & måla - vid funktionshinder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

_Foton: 
Fingerpenslar & Strukturpenslar från Komikapps hemsida
Tung pennhållare, pensel- & krithållare från Euforias hemsida
_(Jag har bildtillstånd från butikerna)

I min blogg Handikapptips har jag gjort ett inlägg som heter: Hjälpmedel för att skriva, rita och måla, där jag försökt kolla upp vad som finns att köpa och sammanställa med bilder och länkar till butiker. 

De flesta greppvänliga penslar hittar man om man söker på barnpenslar och schablonpenslar. Det finns också fingerpenslar som man fäster på fingerspetsarna och specialpenslar med kulformade handtag anpassade speciellt för små händer och speciella behov, strukturpenslar samt lite andra penslar. 

För att komma till inlägget med hjälpmedel för rita, skriva och målaKlicka härHandikapptips länkadress ärwww.handikapptips.wordpress.com 
Textilochtips handlar om kläder för barn & vuxna med funktionshinder,
dess länkadress är**: www.textilochtips.wordpress.com**

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Loris M
2016-05-02 11:43
#1

Jättebra med en sådan sammanställning och tips då många som tittar in här jobbar med barn i behov av särskilt stöd och kan säkert ha stor nytta av dina tips. 👍

Eda
2017-02-07 13:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Foton:
_Broderiram eget foto
Förstoringsglas från Varsams hemsida
_
I min blogg Textilblogg har jag med ett inlägg där det bl.a. står om: ”Självpåträdande” synålar,  Syramar som går att fästa fast, Förstoringsglas som går att ställa på bord som jag tänkte också kunde vara till hjälp i förskolan för barn med särskilda behov. För att komma till inlägget, klicka här.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2017-03-18 13:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

_Foton: Bibbis Textils hemsida
_
Ytterligare tips på belysning med och utan förstoring som kan vara till hjälp för barn med synnedsättning. De på bilden är hopvikbara, vilket kan vara praktiskt om lampan bara skall användas vid vissa tillfällen
Se: Hjälpmedel gällande sömnad m.m. vid synnedsättning 

Se lampan på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=85MdMn3jfA8

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2017-12-22 23:27
#4

När jag idag uppdaterade länkarna för: Hjälpmedel - rita & måla - vid funktionshinder såg jag att vissa hjälpmedel dessvärre utgått ur firmornas sortiment som t.ex. Euforias pensel- & krithållare.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: