Etikettmatematik
6/29/16, 5:15 PM

Matematisk trädgård på Djurgården

Det här var roligt!

"Med målet att göra ett av de allra svåraste skolämnena till en medryckande lek för både små och stora skapar Tekniska museet en matematisk trädgård längs hela museets framsida – gratis och öppen för alla. Det blir 2000 kvadratmeter fyllda av rutschkanor, labyrinter, musikinstrument, konst och växter där matematik blir både vackert och lekfullt.

På Tekniska museet pågår just nu en enorm förvandling – visionen är att bli alla små geniers favoritställe genom att skapa upplevelserna som är både roliga och lärorika. Nästa stora steg är att skapa en matematisk trädgård – en lekfull förvandling av den 2000 kvadratmeter stora ytan framför museibyggnaden. Det blir besökarens första möte med museet som ska inspirera alla nyfikna barn och unga till att fortsätta utforska och experimentera sig till ny kunskap."

Källa

[NeferNefer]
7/4/16, 7:13 AM

Oj, vad skoj!! 👍Jag ser redan fram emot nästa år, det ska bli spännande!

Magi-cat
7/14/16, 10:31 AM

Underbart! 👍

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen