Etiketterskolaförskoleklass
6/30/16, 8:27 PM

"Världshistoriens stökigaste klass"

…. enligt en förälder alltså som anmält friskolan Nytorp till Skolinspektionen. Förutom att det saknas disciplin så har bara 6 av 13 elever gått ut med fullständiga betyg.

Det som jag förundras över är hur i hela världen kan man misslyckas med att skapa ett trivsam klimat i en så liten klass?! 🤔Det förekommer tydligen både diskriminering och kränkningar, vilket skolledning känner till, men verkar inte ha gjort så mycket åt. Mycket märkligt.

"I anmälan står bland annat: "Skolan tar inte tag i allvarliga problem när det gäller studier och kränkningar elever emellan" och "elever har blivit lovade att de ska få läsa högskolebehörighet men det finns det inte kompetens för på skolan".

– Utifrån den bild jag har fått är det här världshistoriens stökigaste klass, vilket gör att elever som faktiskt försöker blir lidande. Det har inte varit någon ordning alls och det syns ju i slutbetygen, säger föräldern som vill vara anonym"

Källa