Etikettarbetsmiljö
6/30/16, 8:36 PM

Kvinnan ska ha hotat att döda rektorn

Jag har skrivit tidigare om det ökande våldet på skolor, där elever hotar, trakasserar och misshandlar sina lärare. Samt om föräldrar som i allt större utsträckning anmäler skolor till Skolinspektionen eller hotar när de är missnöjda med barnens betyg. Det känns som att läraryrket håller på att blir ett av de farligaste. Nu senast detta:

"Enligt stämningsansökan drog kvinnan ett finger över sin hals samtidigt som hon sade att hon skulle döda rektorn. Hotet ska ha skett under ett utvecklingssamtal med en kollega till rektorn.

Enligt förhör med vittnen ska kvinnan ha sagt att "Om vi inte i god tid får veta när barnen ska ha kvarsittning kommer jag att döda XX", skriver Hallands Nyheter. Kvinnan förnekar brott."

Chilinöt
7/2/16, 7:27 PM

Men fy, vad är det som händer med folk?

[NeferNefer]
7/4/16, 6:56 AM

🤦‍♂️Vad är det för fel på folk?