Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Undervisning i förskolan Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Övrigt

Om t.ex. glasögon går sönder

2016-07-10 15:13 #0 av: Chilinöt

Hej, jag funderade på en sak ang. barnens personliga saker. Som t.ex. glasögon. Det är flera gånger som de mindre barnen tar intresse utav dessa och försöker rycka tag i dem. Glasögon är ju långt ifrån billiga, så om ett annat barn råkat ta sönder ett annans barn glasögon, vad blir rätt att göra? Vad gör jag om mina egna glasögon går sönder i verksamheten?

Anmäl
2016-07-10 15:55 #1 av: Zadeira

Finns det inte försäkringar som täcker sådana olyckor?

Anmäl
2016-07-10 16:06 #2 av: Grace2009

Borde inte din hemförsäkring gå in om det är dina glasögon? Däremot vet jag ej hur det är med självrisken, om det finns något avtal på arbetsplatsen som eventuellt tar över den.

Anmäl
2016-07-10 20:02 #3 av: Loris M

Barnen är alltid försäkrade på förskolan. Men jag är osäker på om det bara är vid olycksfall eller även vid skada. 

När det gäller pedagoger tror jag dessvärre att det är din egen försäkring som gäller.  En av mina kollegor råkade ut för det då en femåring hade sänder hennes glasögon. Hon fick inget från jobbet utan fick ta det på sin hemförsäkring och fick då även betala självrisk. 

Egentligen orättvist, för det var inte hon som varit oförsiktig, utan barnet tog hennes glasögon och kastade i golvet. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.