Etikettövrigt
Chilinöt
7/10/16, 3:13 PM

Om t.ex. glasögon går sönder

Hej, jag funderade på en sak ang. barnens personliga saker. Som t.ex. glasögon. Det är flera gånger som de mindre barnen tar intresse utav dessa och försöker rycka tag i dem. Glasögon är ju långt ifrån billiga, så om ett annat barn råkat ta sönder ett annans barn glasögon, vad blir rätt att göra? Vad gör jag om mina egna glasögon går sönder i verksamheten?

Zadeira
7/10/16, 3:55 PM

Finns det inte försäkringar som täcker sådana olyckor?

Grace2009
7/10/16, 4:06 PM

Borde inte din hemförsäkring gå in om det är dina glasögon? Däremot vet jag ej hur det är med självrisken, om det finns något avtal på arbetsplatsen som eventuellt tar över den.

7/10/16, 8:02 PM

Barnen är alltid försäkrade på förskolan. Men jag är osäker på om det bara är vid olycksfall eller även vid skada.

När det gäller Pedagoger tror jag dessvärre att det är din egen försäkring som gäller.  En av mina kollegor råkade ut för det då en femåring hade sänder hennes glasögon. Hon fick inget från jobbet utan fick ta det på sin hemförsäkring och fick då även betala självrisk.

Egentligen orättvist, för det var inte hon som varit oförsiktig, utan barnet tog hennes glasögon och kastade i golvet.