Annons:
Etikettinfo-från-admin
Läst 2168 ggr
Loris M
2016-07-28 17:15

Nu är tävlingen igång! Var snabb och påhittig! :)

Om två dagar, den 30 juli fyller sajten Förskolan ett år. 🥳 Det vill vi fira med en tävling som startar precis nu. Priser är utvalda böcker (se nedan!).  

Tävlingen går ut på att den som snabbast startar fem relevanta trådar (fr.o.m.. nu) och därefter länkar till dessa i ett inlägg i denna tråd får välja en av fem böcker nedan. Vinnaren får dessutom en bonus barnbok som ni kan ha glädje av tillsammans med era barn på förskolan (eller hemma). 

Den som kommer på andra plats får välja en bok bland de fyra resterande och tredje plats vinnaren får välja en av tre böcker som är kvar. Jag står för porto för samtliga böcker men du måste så klart lämna ut ditt namn och adressuppgifter till mig. 

Dessa böcker får vinnaren välja emellan:

1.

Förskollärarens metod och vetenskapsteori

Förskollärarens metod- och vetenskapsteori

2. Utmanande beteende i förskolan

Utmanande beteende i förskolan

3. Liv och lärande i den tidiga förskolan

Liv och lärande i den tidiga förskolan - Målinriktad pedagogisk verksamhet med 0-3-åringar

  1. De yngsta barnens matematik

De yngsta barnens matematik : matematikdidaktik i förskolan

5. Rörelse och experimenterande i små barns lärande

Rörelse och experimenterande i små barns lärande : Deleuze och Guattari i förskolan

Gör så här:

1. Starta fem olika trådar så snabbt du kan. Samtliga inlägg ska vara relevanta för sajtens ämne. D.v.s du kan inte skriva allmänna inlägg av typen: Vad gör ni idag?. Ditt inlägg kan exempelvis handla om någon nyhet som du hittat i tidningar eller nätet som handlar om förskolan, förskolebarn, Pedagoger eller liknande. Du kan också skriva en fråga, en undran eller liknande. Det är helt fritt vad du väljer att skriva om så länge det är av relevans för förskolan.

2. När du startat fem trådar skriver du ett inlägg i den här tråden och länkar till alla fem trådar. Du behöver inte skriva något mer i det inlägget.

3. Bara medlemmar får delta i tävlingen men det spelar ingen roll om du är pedagog, förälder eller bara intresserad av ämnet. 

Önskar er alla lycka till och ser fram emot alla intressanta inlägg. 🙂

Annons:
Magi-cat
2016-07-30 09:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Stort grattis till ettårsdagen för den här fina sajten!!! ☀️🎈🎁🎂🌺🎂🎈Tårtkalas!!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2016-07-30 10:01
#2

Tack Magi-cat! 🙂🤗❤️🌺

StillaSinnet
2016-07-31 10:17
#3

Kom hem från semestern nu och missade tårtkalaset igår…

Grattis i efterskott! ❤️🎂❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[NeferNefer]
2016-07-31 18:48
#4

Grattis i efterskott säger jag med ❤️🎈🍸🎂🥳❤️

Loris M
2016-08-04 19:07
#5

Tackar! 🌺

Efter att tävlingen varit igång i en vecka så finns det inget intresse från medlemmar att delta verkar det som. Jag låter tävlingen vara igång en vecka till och är det fortfarande ingen som vill ha dessa böcker så låser jag tråden.

[NeferNefer]
2016-08-04 19:09
#6

För egen del kan jag berätta att jag inte känner mig insatt nog för att starta relevanta trådar … såvida inte "relevant" bara betyder "har något med förskola att göra" i det här fallet.

Annons:
Loris M
2016-08-04 19:12
#7

Det förstår jag. Men det finns många medlemmar som jobbar i förskolan och som "borde" tycka att böcker är intressanta. 

Du har tolkat mig rätt nät det gäller relevant.

[NeferNefer]
2016-08-04 19:22
#8

🙂🌺

StillaSinnet
2016-08-05 12:03
Loris M
2016-08-05 12:13
#11

Det ser ut som att vi har en vinnare i Förskolans tävling!! 😃Stort grattis Artlink!! 🌺🎈🏆🥳 Tack för alla intressanta trådar! 🌺

Bild från Pixabay

Du får välja en av de fem böcker ovan.  Vilken vill du ha? PM-a mig ditt namn och adress så skickar jag den tillsammans med en bonus- bok efter helgen.

Loris M
2016-08-05 12:15
#12

För er andra en påminnelse att ni fortfarande kan vinna någon av böckerna som andra- eller tredjepristagare.

StillaSinnet
2016-08-05 12:16
#13

Men åååh Vad KUL!!! 🤗

Jag vill ha ALLA böckerna! Hahahaha, jättesvårt att välja ju… ge mig lite tid att klura på det 🤔

❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Loris M
2016-08-05 12:16
#14

Visst får du fundera. 😃🤗

StillaSinnet
2016-08-05 12:29
#15

Eftersom jag redan har en hel del kunskap om barn och matematik så lockade den boken men jag HAR ju som sagt redan god kunskap där. 

Jag har också läst småbarnspedagogik som fortbildning och tycker om tanken på att vi måste tona in på de yngsta barnen som inte har ett verbalt språk ännu och se till att möjliggöra deras inflytande över sin vardag på ett, för dem, mer tillfredställande vis. Alla böcker om de tidigaste åren är därför intressanta.

MEN… jag brinner ju också för rörelse, yoga och mindfulness. Visst måste väl boken 

Rörelse och experimenterande i små barns lärande

vara den som innesluter mina intressen på ett bra sätt? Dessutom behöver jag mer forskningsbaserad litteratur i ämnet att hänvisa till vid våra årsrapporter. Jag tar gärna den 😍

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Loris M
2016-08-05 12:43
#16

Roligt att du väljer just den boken. Jag har nämligen haft svårast att skiljas från den och funderat länge om den ska vara med i tävlingen :) Jag har inte läst den helt, bara delar och den är lite "svårtuggad" (mest för att det handlar om postmoderna teorier) men kan vara det du söker. Det finns en del praktiska exempel och författaren utmanar läsaren att tänka utanför ramarna och hur dessa situationer kan förstås och tolkas teoretiskt. 

Väldigt mycket teori så den kan du säkert ha nytta av.

StillaSinnet
2016-08-05 13:23
#17

#16 låter bra! Om du skulle ha behov av den i framtiden kan du ju alltid låna tillbaka den 🙂

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[NeferNefer]
2016-08-05 19:39
#18

Grattis, Artlink 🌺🙂

Magi-cat
2016-08-05 20:17
#19

Grattis!! 🏆🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2016-08-11 23:01
#20

Artlink,

Böcker skickades iväg igår så skriv gärna om de kommit fram. 🙂

Annons:
StillaSinnet
2016-08-13 08:32
#21

Tusen tack LorisM!!!! 

De kom redan i onsdags men jag har inte varit inne på datorn sedan dess. Båda böckerna ser jättefina ut och efter en snabbtitt längtar jag efter att få sätta tänderna i dem! Så himla kul!

🤗

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2016-08-13 08:32
#22

Tack för alla gratulationer, ni är bäst 😊😍

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Loris M
2016-08-13 09:11
#23

Så bra!! 🙂

Edit:

Nu låser jag tråden eftersom det inte verkar finnas något intresse för det andra eller det tredje priset.

Loris M
2016-08-23 07:42
#24

Efter önskemål från en medlem låser jag upp tråden igen och låter den vara öppen i en vecka till. Så ni är välkomna att delta i tävlingen under den tiden.

Loris M
2016-08-23 09:43
#26

Grattis! 🥳 Bra jobbat! 👍

Du får PM-a och berätta din adress och vilken bok du vill ha.

Daehyun_cheesecake
2016-08-23 09:50
#27

åh, tack! ^^
Vilka är tillgängliga?

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Annons:
Loris M
2016-08-23 09:59
#28

Alla utom nr. 5. Den valde Artlink som första pris. Så u kan välja mellan de fyra som finns kvar.

Daehyun_cheesecake
2016-08-23 10:00
#29

skickat pm! 😃

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Loris M
2016-08-23 10:02
#30

Där ser man! Vi är nog lite för snabba båda två och växlar mellan PM coh inlägg.😂

[NeferNefer]
2016-08-23 13:19
#31

Grattis, Daehyun_cheesecake 🌺

Magi-cat
2016-08-23 13:51
#32

Grattis! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: