Etikettövrigt
Anonym
8/15/16, 1:39 PM

Taskig förälder?

Dåligt samvete. Jag berättade i morse för en av fröknarna att det mindre av mina barn brukar slå det större syskonet hemma. Nu känner jag mig som att jag har förrått mitt barn. De har aldrig sagt nåt om att barnen slår varandra på dagis, så kanske det mindre barnet bara slår det större hemma? Var det elakt eller onödigt sagt av mig? Jag tänkte att de kanske bör hålla koll på barnen så de inte slåss, men det gör de nog ändå utan att jag säger såna saker.

alicetrött
8/15/16, 1:53 PM

Det är väl absolut inte fel att säga det om det är så det är.

Fridaaaa
8/15/16, 2:23 PM

Nej du är inte taskig förälder! Bra att förskolan får veta om i fall att.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Urhasten
8/17/16, 9:45 PM

Jag tycker att det är bra att du informerar din förskola så att ni ska få ett bra samarbete både in- och utvärtes förskolan/hemmet 🙂

Om du är orolig över hur pedagogerna tog det kan du alltid höra med dem om hur det har gått och kanske be dem se sin åsikt.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

OlgaMaria
8/23/16, 10:39 AM

Jag tycker inte det var fel eller konstigt att säga så, däremot vet man ju aldrig hur vissa personer tar emot saker man säger. Men om de skulle ta det dåligt på något sätt så är det omognad från deras sida.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

8/23/16, 8:21 PM

Jag som pedagog skulle bli "glad" över infon. Då kan man hålla ett extra öga ditåt