Etikettyrkesprofession
2016-08-17 21:15

Vem som helst kan tycka till om förskolan

Håller med skribenten nedan. Det verkar som att läkare och psykologer helt plötsligt blivit experter på hur barn i förskolan ska bemötas av Pedagoger. Irriterande. Vi borde hålla oss till våra respektive områden för det är där vi har kompetensen.

"Kära ni, nu vill jag be om er hjälp!

Jag blir förbannad över att BVC-sjuksköterskor och barnpsykologer ska sitta i Nyhetsmorgon på TV4 år in och år ut och vara experter på förskola. De kommenterar och analyserar och ger råd till föräldrar om hur de ska hantera sina barn i förhållande till förskola. Jag vet inte om ni har andra erfarenheter, men jag har då aldrig haft besök av någon från BVC eller någon barnpsykolog på daglig basis i verksamheten på förskolan.  Ändå är det de som tillfrågas för att vara några allvetande experter."