Etiketterutbildningstudier
Daehyun_cheesecake
2016-08-23 09:37

Tvätta händerna

På förskolan jag har vistats under min VFU period har jag upptäckt att tvätta händerna efter utelek (innan lunch) är ett stort projekt som inte uppskattas av många barn på avdelningen. Hur kan man då göra detta enklare och roligare för både barn och pedagog?

Jag funderade lite på att man kanske skulle kunna använda sig av någon sång eller ramsa där man använder sig av handrörelserna för när man tvättar sig. Vet inte om detta finns sen tidigare eller om det går att utveckla? Hur fungerar handtvättning på din förskola? Och hur tror du man skulle kunna göra det roligare och enklare?

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

OlgaMaria
2016-08-23 10:01

På vår förskola är handfaten placerade i anslutning till hallen och man kan inte springa rakt in på avdelningen från hallen om inte pedagogen öppnar. Kan tänka mig att det underlättar en del att barnen först får tvätta av sig innan man kan gå in på avdelningen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus