Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Undervisning i förskolan Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Språk och flerspråkighet

Kostnadsfri kurs om barn med språkstörning

2016-09-02 17:22 #0 av: Loris M

SPSM har en hel del bra nätbaserade kurser, men de erbjuder även kurser regionalt som den här i Linköping. En tvådagars kurs som vänder sig direkt till de som arbetar i förskolan. 27 platser kvar och det går bra att anmäla sig fram till den 13 sep. 

"Två dagars kurs kring pedagogiska konsekvenser för barn med språkstörning i lärande situationen. Vi presenterar olika pedagogiska strategier samt diskuterar tillgänglig lärmiljö för barn med språkstörning. Deltagarna förväntas genomföra en uppgift mellan kurstillfällena. Innehållet är på en grundläggande nivå och riktar sig till personal i förskola."

Källa

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-09-02 17:24 #1 av: Sagolikt

Åh vad spännande! Nu jobbar ju inte jag i förskolan längre så det är ju inte aktuellt, men språkstörningar är ett så otroligt intressant ämne.

Anmäl
2016-09-02 17:37 #2 av: Loris M

#1 Ja, och ett ämne som fortfarande är relativt dåligt beforskat. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-09-02 17:59 #3 av: Sagolikt

#2. När jag tog examen från lärarutbildningen hade jag förhoppningar om att arbeta några år och därefter läsa vidare med målet att kunna doktorera och undersöka språkstörningar i kombination med flerspråkighet. Det är ju tillåtet med ambitioner och drömmar... Avundas nästan personerna som får delta i kursen i Linköping. GeneradFår väl tillägga att jag trivs jättebra på mitt nuvarande jobb.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.