Etiketterspråkflerspråkighet
2016-09-02 17:22

Kostnadsfri kurs om barn med språkstörning

SPSM har en hel del bra nätbaserade kurser, men de erbjuder även kurser regionalt som den här i Linköping. En tvådagars kurs som vänder sig direkt till de som arbetar i förskolan. 27 platser kvar och det går bra att anmäla sig fram till den 13 sep.

"Två dagars kurs kring pedagogiska konsekvenser för barn med Språkstörning i lärande situationen. Vi presenterar olika pedagogiska strategier samt diskuterar tillgänglig lärmiljö för barn med Språkstörning. Deltagarna förväntas genomföra en uppgift mellan kurstillfällena. Innehållet är på en grundläggande nivå och riktar sig till personal i förskola."

Källa

Sagolikt
2016-09-02 17:24

Åh vad spännande! Nu jobbar ju inte jag i förskolan längre så det är ju inte aktuellt, men språkstörningar är ett så otroligt intressant ämne.

2016-09-02 17:37

#1 Ja, och ett ämne som fortfarande är relativt dåligt beforskat.

Sagolikt
2016-09-02 17:59

#2. När jag tog examen från lärarutbildningen hade jag förhoppningar om att arbeta några år och därefter läsa vidare med målet att kunna doktorera och undersöka språkstörningar i kombination med Flerspråkighet. Det är ju tillåtet med ambitioner och drömmar… Avundas nästan personerna som får delta i kursen i Linköping. ☺️Får väl tillägga att jag trivs jättebra på mitt nuvarande jobb.