Etiketterskolaförskoleklass
Mrsarrow
2016-09-09 12:44

Från lärare till förskollärare

Hej! Jag är lärare (utbildad i svenska och engelska årskurs 3-9) och har jobbat länge med högstadiet och nu på gymnasiet. Jag lämnade högstadiet för att jag var så trött på ungdomar och tänkte att den allmänt tråkiga attityden och skoltröttheten skulle vara bättre på gymnasiet, men upptäckte att det inte alls var så, snarare sämre. Känner att jag inte kommer hålla att jobba med ungdomar i längden och funderar på att gå vidare till antingen vuxenutbildning, eller till förskolan. Jag har ingen erfarenhet av förskola förutom att jag har en son på 4,5 som går i förskola men jag tror att jag skulle trivas med att jobba med små barn. Finns det någon annan som jobbat både med stora och små barn som kan tala för eller emot att gå från lärare till förskollärare? :-)