Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Undervisning i förskolan Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Övrigt

Jag ska bli förskollärare :D

2016-09-12 16:21 #0 av: Anonymos

Hej på er!

Jag är så taggad. Snart, om ett par veckor, ska jag börja läsa till förskollärare. Skrattar Alla böcker är snart hemklickade & jag längtar så att få börja!

Ville bara dela med mig av min lycka.

Anmäl
2016-09-12 18:50 #1 av: [NeferNefer]

Härligt! Lycka till med dina studier!  Blomma

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-09-12 18:52 #2 av: Swadika

Välkommen till ett underbart yrke Skrattar Är visserligen inte förskollärare men jobbar i förskolan och det är nog det bästa val jag gjort GladLycka till med studierna!  

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 
“Once you cared about a person, it was impossible to be logical about them anymore.”

Anmäl
2016-09-12 18:59 #3 av: Anonymos

Tusen tack SkrattarHjärta

Anmäl
2016-09-12 19:03 #4 av: Loris M

#0 Härligt! SkrattarOch välkommen hit.Blomma Fråga gärna om du har några funderingar så småningom och berätta gärna hur det går. 

#2 På sajten gör vi ingen skillnad mellan förskollärare, barnskötare eller andra, utan kallar alla som jobbar i förskolan för pedagoger. Hoppas att du också känner dig välkommen här inne och vill dela med dig av dina tankar och ditt arbete med barnen. Glad

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-09-12 19:04 #5 av: Anonymos

#4: Så snällt, lär nog komma med funderingar så småningom. Jag har dessutom fått jobb på en förskola, börjar där samma vecka som min utbildning. Ska bli jättekul. 

Anmäl
2016-09-12 19:06 #6 av: Loris M

#5 Läser du på distans eller heltid? 

Anmäl
2016-09-12 19:22 #7 av: Anonymos

#6: Deltid, 75%

Anmäl
2016-09-12 19:23 #8 av: Swadika

#4 Jag känner mig väldigt välkommen och är här inne och läser nästan dagligen Glad

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 
“Once you cared about a person, it was impossible to be logical about them anymore.”

Anmäl
2016-09-12 21:50 #9 av: Loris M

#7 Tänkte mest om du pluggar på heltid att det kan vara bra att inte jobba mycket och fokusera på studier istället. Har sett för många som både pluggat och studerat och missat en hel del på utbildningen. Något som jag tror många ångrar. Plugga till förskollärare gör du bara en gång i livet och jobba kan du göra resten av livet om du så skulle önska. Det var därför jag frågade. Glad En utbildning är väldigt utvecklande.  Även på en personlig plan. 

Anmäl
2016-09-12 21:52 #10 av: Loris M

#8 Vad bra! Glad

Det har kanske inte funnits så mycket att läsa på sista tiden, mest för att jag inte orkat och inte hunnit med det. Men jag ska försöka skärpa till mig. Glad

Anmäl
2016-11-27 20:15 #11 av: älvornas dal

Roligt! Hur går det för dig? Jag är inte heller förskollärare men jobbar på förskolan lite då och då, vid behov. Har funderat på att utbilda mig men jag vet inte...

Anmäl
2016-11-27 20:17 #12 av: Loris M

Jag är också nyfiken på hur det går för dig TS. GladÄr utbildningen som du väntat dig? 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.