Etikettarbetsmiljö
2016-12-04 18:23

Arbetskläder på förskolan

Jag har en liten fundering nu när jag har fått jacka och byxa för vintern.

Ni som fått kläder, får ni behålla dessa om ni skulle sluta? Min make hämtade ut kläder på samma ställe som jag (han är snickare) han får ALLTID behålla sina kläder när han slutar på ett jobb.

Men min chef har tidigare sagt till min mamma (en annan förskola, men samma chef) att om hon någon gång skulle sluta så lämnas ju kläderna kvar på förskolan.

Är inte det fel?

2016-12-04 19:26

Jag kan inte se att det är fel. Du får ju arbetskläderna för att du jobbar där, inte för att du ska kunna ha dem privat eller på en annan arbetsplats. Jag var mest tacksam att överhuvudtaget få arbetskläder, för vi kämpade för det i många år. När jag lämnade förskolan lämnade jag min jacka, byxor, halsduk, mössa och vantar.

2016-12-04 21:47

Tycker nog mest att det är fel för att jag jämför med min man.. han har haft en del olika jobb och varje gång har han ju fått behålla arbetsbyxor, t-shirtar, skor, tjocktröjor, jackor, mössor, vantar osv.

Men det är ju också olika yrken :) min mamma hade skrivit namn i sin overall för något år sedan och det gillades inte.. så det vågar jag nog inte göra.

2016-12-04 22:14

#2 Vi fick inte heller märka våra kläder. Men det blev ju lite knepigt i alla fall. När vi först fick kläderna köptes in kläder för de som jobbade på förskolan just då och så två, tre uppsättningar för vikarier. Problemet var när någon slutade och någon annan började jobba så passade inte kläderna. Det hade de inte räknat ut från början så då blev det lite jobbigt för chefen som tvingades köpa in nya kläder. 😃

2016-12-04 22:45

Förstår :) vi har inga uppsättningar alls för vikarier.. på någon avdelning. Och det har jag aldrig fått heller då jag varit vikarie tidigare.

Jaa det är lite så jag tänker, jag är väldigt rund både upptill och nertill och behöver en betydligt större storlek än dom flesta, så mina kläder kommer ju inte passa så många efter mig, hehe!