Etikettövrigt
12/18/16, 9:22 PM

Hon gör om de hårtsminkade dockorna

"Den norska journalisten och tvåbarnsmamman Hege Kaalvik Strømsnes, 43, tyckte det fick räcka med översminkade dockor som bidrar till att sprida ohälsosamma kroppsideal.

Därför bestämde hon sig för att dra sitt strå till stacken – och ge Bratz-dockorna en riktig makeover.

De smala midjorna täckte hon med vanliga kläder, håret klipptes och sminket togs bort.

– Jag har tagit bort sminket, slängt den sexiga bh:en, spetstrosorna och den löjligt korta kjolen. De har fått en ny chans att glädja barn av alla kön. Nu liknar de faktiskt barnen som ska leka med dem, säger Hege till VG.

Källa

Gå in på länken ovan och se hur dockorna ser ut. Riktigt bra gjort tycker jag.

[PeterTM]
12/18/16, 9:29 PM

Bra insats mot den hemska sexualiseringen av småbarns leksaker.

[NeferNefer]
12/24/16, 6:53 PM

Fint att dockorna får se ut som riktiga barn!! Säkert mycket roligare att leka med också 🙂👍

Sammet1