Etikettpedagogiska-miljöer
[Thiah]
2017-02-02 16:49

Grannarna klagar

Läste denna artikel lite snabbt http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pRy7o/techno-pa-forskolan-tar-kal-pa-grannarna Först tänkte jag att om grannarna klagar borde ljudisoleringen bli bättre eller grannarna bara tåla att bo ovanpå ett dagis(eget jobb ligger i källare av ett hyreshus) Men sen löser jag att de haft dansstunder uro hus och då blir jag lite tveksam. Hur tänker ni?

2017-02-02 21:38

Det här var ju märkligt! De har tydligen spelat techno en enda gång och nu får de aldrig göra det igen. 🤔Varför inte bara sänka volymen?

Förskolan/huset är helt nybyggd och det är kanske nytt för grannarna att höra sådana "oljud" men kanske gör de bäst i att ändra attityd om de nu ska bo granne med förskolan.

[Thiah]
2017-02-03 06:51

Sen tycker jag att det på dagtid måste få låta vare sig det är dagis eller grannar.

Har själv en granne som spelar hög techno dagtid när föräldrarna är borta och det tycker jag att vi grannar får tåla.