Annons:
Etikettövrigt
Läst 959 ggr
Loris M
2017-02-02 21:53

Förskola från sex månader

Blev jättechockad när jag hörde tidigare idag att i Borås får barnen börja på förskolan när de är sex månader gamla. 😮 Kollade upp det och mycket riktigt står det på deras hemsida att så är fallet. 

Trodde inte att barnen kunde börja så tidigt någonstans i Sverige. Finns det andra kommuner där det är på samma sätt? Någon som vet? Vad tycker ni om det?

Annons:
[Thiah]
2017-02-03 06:50
#1

Å jag som tyckte vi hade det tidigt med 9 månader 😐

Elsa
2017-02-04 07:42
#2

Sjukt :o jag tycker 1 år är tidigt, haha! Trodde inte heller vi hade så tidigt i Sverige. I Sundsvall är det 1 år om det inte är ett specialfall eller att dom typ fyller år någon dag efter dom ska inskolas. Vi hade ett barn som började av speciella skäl när denne var 11 månader, men annars har jag inte erfarat det innan.


[Thiah]
2017-02-04 07:46
#3

Jag vet om ett fall där en 7 månaders sattes akut på förskolan. Hen krävde ju en vårdare konstant vilket drabbade resten av gruppen enormt  för de fick inga extra resurser. 

Här i finland är det som sagt 9 månader som är lägsta gränsen.. Jag llider med de länderna där de måste ha dagmamma/dagvård redan från start.

Loris M
2017-02-04 10:24
#4

Jag tycker också att 1-åringar är för små och skulle gott kunna klara sig utan förskolan. Kan inte ens föreställa mig en verksamhet med så små barn som sex månader. Vad gör man då som pedagog? Vad går verksamheten ut på? De kan ju inte ens gå och ska bäras runt. Skulle vara intressant att veta hur de gör.

[Thiah]
2017-02-04 10:28
#5

#4 man bär runt dem "bara" och har verksamhet för de äldre.

Upp till toppen
Annons: