Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Språk och flerspråkighet

Alfabetet med bilder

2017-02-04 10:31 #0 av: Loris M

Hittade en jättebra sida med fina bilder och båda stora och små bokstäver som ni kan skriva ut och ha på väggen. Det som är bra (tycker jag) är att det är både versaler och gemener, samt att hela ordet är skrivet och att det finns en bild. Då får ju barnen lättare göra kopplingen och bekanta sig med både versaler och gemener från början. Många gånger uppmärksammar vi bara versaler i förskolan när barnen är nyfikna på skriftspråket. 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/12351160/alfabet%20svenskt%20m%20bilder%203.pdf

(Uppdatering 17-08-08 Länken fungerar tyvärr inte, se inlägg #4 nedan för annan länk)

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2017-04-08 15:10 #1 av: Chilinöt

Länken fungerar inte för mig :o

Anmäl
2017-04-14 09:27 #2 av: Loris M

#1 Det var ju tokigt. Vet inte vad som gick fel. Den fungerade när skrev inlägget. Men nu när jag försöker hitta den sidan så lyckas jag inte. Snopen

Anmäl
2017-04-14 09:44 #3 av: Magi-cat

Den verkar ha tagits bort.

"

Det gick inte att hitta filen

Tyvärr finns inte filen kvar här längre. Den kanske har flyttats eller gjorts privat.

"

Hjärta ""Myths address the fundamental enigmas of our existence and help us try to make sense of our lives..."

Anmäl
2017-08-08 13:41 #4 av: Loris M

Här kommer en annan:

https://media.spreadthesign.com/files/children/1.abc.pdf

Anmäl
2017-08-09 08:54 #5 av: Anonymos

De har vi haft länge på min förskola & är bra =)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.