Etikettövrigt
2017-02-08 21:55

Du vet att du jobbar i förskolan när.....

Alla ni som jobbat i förskolan ett tag vet att man bli lite "skadad" och tar med sig en del beteenden hem. Så berätta gärna vad just du gör/har gjort som är ett typiskt "förskolebeteende". 🙂

Jag kan börja. Du vet att du jobbar i förskolan när…..

- du berättar för alla att du ska gå och kissa

- när du skalar och delar frukt i fjärdedelar och delar ut till gäster

- när du har fickorna fulla med använda pappersnäsdukar (och plåster så klart )

- när du säger till din man: "Titta, flygplan!"

- när du puttar in vännernas glas om de står för nära kanten…….. 😃

(Har gjort allt detta faktiskt ☺️)

2017-02-09 12:25

Jag gör nästan alla ovanstående. Tur att man har många kompisar som jobbar inom samma yrke. :D Men jag brukar ibland förklara för folk som om de vore barn. Sådär överdrivet pedagogiskt. Maken tycker det är väldigt irriterande!

Swadika
2017-02-12 15:06

- häller upp halva glas till sig själv eller vuxna vänner 😃 Det gör jag nästan dagligen

- inte längre ser människor i ögonen när man pratar med dem utan alltid har koll på omgivningen. (Eftersom man alltid har koll på barnen)

- går och nynnar hela kvällarna på antingen babblarna, pippi, bamse eller någon annan barnlåt.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns

Carerik
2017-02-20 18:17

Haha, man är helt tydligt ensam om detta, har jobbat på "föris"/ "dagis" i många år så ibland surrar det av olika sånger eller ramsor.