Annons:
Etikettlitteratur
Läst 1426 ggr
Chilinöt
2017-04-14 10:46

Era favorit barnböcker

Det finns ju en uppsjö av bra barnböcker, men vilka är era favoriter?
Är även nyfiken på varför den intresserar er.

Annons:
blodörn
2017-04-14 11:13
#1

Min är nog Karlsson på taket, mest pågrund av minnena. Mamma och pappa brukade turas om att läsa den för mig och min syster när vi skulle sova och jag kommer ihåg att mamma gillad den så mycket ❤️

Do as you would be done by - And think for yourself

Loris M
2017-04-14 14:24
#2

Alfons är bäst tycker jag. 🙂Jag gillade att läsa den för både mina egna och förskolebarn. Tycker om att den har förankring i verkligheten. En ensamstående pappa och sen en massa små bekymmer som för ett barn kan kännas stora och oövervinnliga.

Swadika
2017-04-14 14:47
#3

Tycker också Alfons, den är inte så lång heller att läsa så även de yngre barnen orkar lyssna på hela 🙂 

Älskar även Astrid Lindgrens sagor, men de blir oftast lite för långa att läsa på min avdelning (1-3 år), det går med de som är 3 även om det för vissa ändå blir lite för långt.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Thiah]
2017-04-16 06:38
#4

Mina absoluta favoriter är boken och Gruffalon och den senare om hans barn Lill-Gruffalon. Men läser annars gärna också Alfons och Pettsson böckerna.

Uppkatten
2017-04-25 19:57
#5

Snurran äter ketchup är en klar favorit 😃. Det finns även fler Snurran-böcker som jag bara älskar! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: