Etikettstyrdokument
6/15/17, 8:45 PM

Ta chansen och påverka förskolan!

Det här var lite roligt! Skolverket planerar revidering av läroplanen nästa år och bjuder in Pedagoger, förskolechefer och huvudmän till samtal. Ta chansen och gör din röst hörd! 🙂

Anmälan senast den 15 augusti och det är 25 personer per tillfälle som får närvara. Först till kvarn gäller.

"Det är snart 20 år sedan den nuvarande läroplanen trädde ikraft och det har hänt mycket i förskolan och samhället sedan dess. Flera områden behöver bli tydligare: till exempel gränsen mellan utbildning och undervisning, begreppet omsorg och arbetet med jämställdhet i förskolan. Läroplanens grundläggande syfte och intentioner ska däremot inte förändras.

Skolverket ska redovisa sitt förslag till läroplan till regeringen senast den 23 mars 2018."

6/15/17, 8:46 PM

Förresten, någon som vet varför bara Hallsberg och Sundsvall? Kommer det vara fler möten i andra städer?

Chilinöt
6/16/17, 6:07 PM

Åh, det låter som en jättebra idé!