Etikettlek-lärande
2017-08-01 06:49

Matematikträdgård

Tekniska museet i Stockholm håller på att bygga en matematikträdgård. Den ska vara öppen för allmänheten och pedagogiskt mattematerial kommer att kunna erbjudas till låg- och mellanstadieklasser. Trädgården öppnar i september. Jag tänker gå dit med mina egna barn (i förskoleålder), och jag återkommer gärna med mina intryck och bilder ifall det finns intresse? Kanske det finns några inspirerande idéer som går att använda på förskolor också (eller hemma!).

Magi-cat
2017-08-01 07:05

Oj, så bra!!! 👍

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

2017-08-01 07:18

Ja, det här har jag sett fram emot i över ett år nu 😃

2017-08-01 10:45

Absolut Nefer!! Återkom gärna med intryck och bilder för det kan ju som du skriver inspirera. 🌺

Jag har helt glömt bort att de håller på att bygga den här trädgården. Tycker att det är en lysande idé speciellt med tanke på att många barn har matematikångest. Matematiken kan vara rolig och det vet ju och tycker förskolebarn. Men i skolan där undervisningen är mera inramad tar det död på glädjen känns det som. Det verkar som att trädgården är anpassad även för lite äldre barn (låg- och mellanstadiet). Kul!

2017-08-01 16:00

Visa gärna upp tips, speciellt om det är sådant man kanske kan göra själv på egen förskolegård. :)

2017-08-01 17:07

Vad trevligt, då återkommer jag efter vårt besök där och visar lite bilder och berättar om mina intryck. 👍Men ni får beväpna er med tålamod, för det öppnar inte förrän i september och jag vet inte när vi får tillfälle att åka dit.