Etikettarbetsmiljö
2017-11-06 21:39

Förskolan utsattes för hatbrott

De fristående förskolan som utsattes för ett hatbrott för några veckor sedan har nu ändrat sina rutiner för att personalen ska känna sig tryggare.

"Det har varit två tunga veckor för personalen och föräldrar på förskolan Sinbad i Fornhöjden. För två veckor sedan utsattes den fristående förskolan för hatfullt klotter på fasaden. Ett fönster hade även krossats av en stor sten som landade på golvet i barnens vilorum.

Förskolan, som har en muslimsk profil, öppnade 2014. Sedan starten har skolan fått fönster krossade vid tre tillfällen. Det här var dock första gången som det kom med ett budskap. Personalen har mått dåligt efter händelsen, berättar Osman Adem som ansvarar över verksamheten.

– De blev omtumlade och skraja. De känner sig otrygga. Vi har haft massor av samtal. Bland annat om att det nu snart är vinter och att det blir mörkt tidigt, hur ska man göra när man ska gå hem? säger han.

Förskolan har nu infört nya rutiner. Nu stänger man en timme tidigare och personalen som lämnar förskolan sist gör det i sällskap av en förälder."

[NeferNefer]
2017-11-07 07:17

😢Vad är det för människor som gör såna hemska saker?